در راستای همکاری علمی با مراکز پژوهشی کشور انجام شد :

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی آموزشی با دفتر واژه گزینی ستاد کل نیروهای مسلح

با حضور کارشناسان و مدیران پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و دفتر واژه گزینی ستاد کل نیروهای مسلح، جلسه ای برای آشنایی با ظرفیت‌های علمی و انعقاد تفاهم نامه برگزار شد.

در این جلسه که شنبه دوم تیرماه سال‌جاری (97) در تهران انجام پذیرفت، حجت الاسلام و المسلمین مهدی نجیبی مدیر گروه پژوهشی تدوین سازمان‌های دانش، ضمن معرفی فعالیت‌های پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی به تشریح دستاوردهای این پژوهشکده در روند اصطلاح نامه نگاری پرداخت.
در ادامه دکتر علی میرعرب مدیر گروه پژوهشی اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، با معرفی پایگاه مدیریت دانش و ضرورت استفاده از این پایگاه برای اصطلاح نامه نگاری و بازیابی اطلاعات، مزایا و امکانات آن را تشریح نمود.
منصور بابایی زاده کارشناس و مسئول دفتر رییس پژوهشکده پیرامون نحوه تعامل پژوهشکده با دفتر واژه گزینی در زمینه آموزش نیروهای متخصص موضوعی، نظارت و پشتیبانی در تدوین کلان پروژه اصطلاحنامه دفاعی در قالب تفاهم نامه توضیحاتی ارائه نمود.
در ادامه دکتر قربانی مسئول پروژه اصطلاح‌نامه دفاعی، با بیان ضرورت تدوین اصطلاح‌نامه برای مدیریت اطلاعات موجود در بخش‌های مختلف نظامی، پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی را بخاطر سابقه طولانی و تجربیات موفق در تدوین اصطلاح‌نامه ها، بهترین گزینه برای همکاری در تدوین اصطلاح‌نامه دفاعی دانست و تاکید کرد: باید راهکارهای همکاری بین طرفین ایجاد و هرچه سریعتر اجرایی شود. ایشان همکاری پژوهشکده در آموزش نیروهای متخصص موضوعی را ضروری دانسته و خواستار برنامه ریزی در جهت پشتیبانی  پژوهشکده از  دفتر واژه گزینی در این زمینه شد.
دکتر سید اسماعیل افتخاری رئیس دفتر واژه گزینی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن ابراز خشنودی از ایجاد رابطه بین دو مجموعه برای تدوین اصطلاح‌نامه دفاعی اظهار امیدواری کرد که این دفتر در زمینه آموزش، نظارت و پشتیبانی  در طول تدوین اصطلاح‌نامه دفاعی از ظرفیت‌های موجود در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی استفاده نماید.
در پایان تفاهم نامه ای به امضاء روسای پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و دفتر واژه گزینی ستاد کل نیروهای مسلح رسید.
هدف از انعقاد تفاهم نامه 5 ساله، ايجاد ارتباط و گسترش تعاملات علمی و آموزشی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و دفتر واژه گزینی با رويكرد مشارکت در اجراي طرح تدوین اصطلاح نامه دفاعی است که در آن پژوهشکده به آموزش مبانی اصطلاح شناسی، اصطلاح نامه نگاری و نمایه سازی در محیط الکترونیک و نظارت بر اصطلاح نامه های تدوین شده در دفتر واژه گزینی ستاد کل نیروهای مسلح  متعهد شده است.

منبع:

تاریخ خبر: 1397/4/3 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 283 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 284
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما