در دیدار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام با مدیران پژوهشکده مطرح شد :

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه علمی مشترک

در این دیدار که پیش از ظهر سه شنبه دوم مرداد97 انجام پذیرفت، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، رییس پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، ضمن خیر مقدم به میهمانان، در رابطه با سابقه و ساختار پژوهشکده مطالبی را بیان کرد. در ادامه دکتر حسین مهدی زاده معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام، ضمن تشکر از وقتی که به این نشست اختصاص داده شده، سوالاتی را در موضوعات مرتبط با پژوهشکده مطرح نموده که پاسخ داده شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیتهایی که در این مجموعه صورت می‌پذیرد منحصر به فرد است نسبت به تداوم همکاری‌های علمی تصریح نمود.
در بخش بعد آقای دکتر علی میرعرب، مدیر گروه اشاعه اطلاعات و دانش پژوهشکده، ضمن ارائه پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی به تبیین این پایگاه و همچنین کتابخانه دیجیتال پژوهشکده پرداخت.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید تقی واردی، مدیر گروه پژوهشی سازماندهی اطلاعات و مدارک اسلامی، ضمن تاکید بر اینکه نمایه سازی در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک بر اساس نمایه سازی موضوعی ترکیبی می باشد گفت: همچنین نمایه‌سازی آخر کتاب منشورات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز بر عهده این پژوهشکده می‌باشد.

در بخش دیگر نیز حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا غیاثی رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، سوالاتی از روند کارهای علمی به ویژه در بخش اصطلاح‌نامه پرسیده که مدیران به پاسخ آنها پرداختند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نجیبی، مدیر گروه پژوهشی تدوین سازمانهای دانش، گفت: ما به عنوان امین صرفا گزارش دهنده بوده و به دنبال رده‌بندی حوزه های علوم هستیم و از اعمال نظرات شخصی دوری می‌کنیم.
در بخش پایانی آقای محمود حسن زاده، رییس اداره برنامه ریزی پژوهشکده، گفت: در حوزه اصطلاح‌نامه نویسی همانطوری که فرمودند ما امین و گزارش دهنده هستیم اما باید گفت که در حوزه علوم با رشد و خلق معانی جدید مواجه ایم و مهم است که ما در این صورت نیز با معانی روبرو می‌شویم که متون به آنها به صورت صریح نمی‌پردازد ولی به عنوان مقوله های اصلی باید مورد توجه قرار گیرد که در این صورت ما با مقوله‌سازی این مشکل را بر طرف می‌کنیم.
در پایان، ضرورت انعقاد تفاهم نامه ایی مبنی بر همکاری پژوهشی، دانشگاه ایلام و پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک مورد تصویب قرار گرفت.

منبع:

تاریخ خبر: 1397/5/3 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 407 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 408
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما