گزارشی از پروژه اصطلاح‌نامه ادیان

برگزاری جلسه نقد و بررسی اصطلاح‌نامه ادیان

جلسه نقد و بررسی اصطلاح‌نامه ادیان در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی با حضور ارزیابان، برگزار شد.

در این نشست که دوشنبه سوم تیرماه 98 برقرار بود حجج اسلام آقایان دکتر صادق نیا (عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب)، رحیمی نراقی و متقی نژاد (عضو هیات علمی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی) حضور داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی متقی نژاد، مدیر پروژه اصطلاح‌نامه ادیان، با اعلام این خبر گفت: طرح اولیه این اصطلاح‌نامه از 4 سال قبل بعد از تصویب در شورای علمی گروه تدوین سازمان‌های دانش، بر اساس منابع بعضی کتب ادیان شناسی در گروه علمی با حضور حجج اسلام آقایان حسین حسن زاده، حسین رحیمی نراقی و سید حسین سیدی ذیل پروژه اصطلاح نامه مسائل جدید کلامی آغاز شد.
وی در ادامه تصریح کرد: بعد از تصویب رده های ده گانه اصطلاح‌نامه مسائل جدید کلامی، یکی از رده ها با نام اصطلاح‌نامه "مسائل جدید دین شناسی"  شامل مباحث ادیان بطور گسترده در حوزه ادیان (اعم از متعارف و غیر متعارف) مورد توجه قرار گرفت که با اتمام مرحله اخذ اصطلاحات، به دلیل گستره دامنه آنها و با تصویب شورای علمی مقرر شد با نگاهی مستقل به این موضوع، کار نهایی تحت عنوان "اصطلاح‌نامه ادیان" منتشر شود.
عضو هیات علمی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، در پایان افزود: در مرحله اخیر نیز محصول نهایی جهت ارزیابی برای اساتید ارزیاب ارسال و موارد مدنظر ایشان دریافت شد که طی این جلسه مورد بررسی و نقد قرار گرفت. کلیت کار با رتبه بندی "عالی" مورد تایید واقع شد و پیشنهادات ارزیابان نیز جهت تصویب به شورای علمی گروه تدوین سازمانهای دانش و در مرحله بعد به شورای پژوهشی پژوهشکده ارسال خواهد شد تا بعد از طی این فرایند به زیور طبع آراسته گردد.
منبع:

تاریخ خبر: 1398/4/3 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 565 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 566
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما