در راستای هم افزایی کتابخانه های دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی

امکان دسترسی به بیش از ۱۴ هزار رکورد کتاب دیجیتال فارسی و عربی کتابخانه شعبه مشهد

در راستای هم افزایی کتابخانه های دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی؛ امکان دسترسی به بیش از ۱۴ هزار رکورد کتاب دیجیتال فارسی و عربی کتابخانه مشهد در پرتال کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی فراهم گردید.

وحید شریفی رئیس کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: تعداد ۱۴۶۵۷ رکورد کتاب دیجیتال فارسی و عربی که در اختیار کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود در موضوعات متنوع علوم اسلامی و انسانی به کتابخانه ی قم انتقال یافت.
وی در ادامه افزود: به اشتراک گذاشتن اطلاعات در نهایت منجر به بهبود مزیت های رقابتی مراکز علمی  می شود که  امروزه، یک نقص  بزرگ در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در داخل مراکز و نهاد های علمی وجود دارد که منجر به ایجاد جزیره های ناقص اطلاعاتی می شود و یکپارچگی داخلی، مراکز علمی را قادر می سازند تا با سرعت بیشتری به اهداف سازمانی دست یافته و هزینه های کمتری را بپردازند.
 شریفی گفت: مراکز علمی  باید به کمک یکپارچگی سیستمی، داده ای و فرایندی، قابلیت یکپارچگی داخلی خود را بهبود دهند، به اشتراک گذاشتن  منابع دیجیتال ، گام موثری در حوزه یکپارچگی داده ای به شمار می رود  اما سیستم ها و فرایند ها نیز از موراد مهم این زنجیره سازمانی می باشد.
رییس کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:‌جذب آثار ديجيتالي و ديجيتال‌سازي داخلي پرهزينه است؛ به ويژه اگر يك كتابخانه اين كار را به تنهايي برعهده بگيرد. همانگونه كه اين كار درباره تبديل گزارش‌هاي كتاب‌شناختي امكان‌پذير است، سبب كاهش دوباره كاري‌ها و اتلاف جذب يا تبديل مواد بيش‌تر از يك بار مي‌شود، نتيجه آن كه ايجاد مجموعه ديجيتال هماهنگ، اشتراك منابع را ارتقاء مي‌دهد و غناي مجموعه‌ها را براي كاربراني كه مي‌خواهند به آن‌ها دسترسي يابند افزايش مي‌دهد.
وی در ادامه افزود: هماهنگی در مدیریت و بهر برداری از منابع دیجیتال از سال های متمادی به عنوان یکی از دغدغه های بخش مدیریتی و فنی دفتر تبلیغات اسلامی بوده است. بحمدالله امروزه با وجود همکاری های درون سازمانی موثری که بین کتابخانه  شعبه خراسان رضوی و مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی جاری است  اقدامات خوبی در زمینه هم افزایی منابع انجام شده است.
علاقمندان جهت دسترسی به این مجموعه کتابها می توانند به آدرس  http://dl.islamicdoc.org مراجعه نموده و از مجموعه ی این کتابها استفاده نمایند.
منبع:

تاریخ خبر: 1398/5/14 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 138 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 139
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما