با حضور آیت الله حسینی بوشهری و سیده حوراء صدر پایگاه تخصصی آثار امام موسی صدر رونمایی شد

مراسم رونمایی از «پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر» پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به عنوان سخران اصلی در این نشست حضور داشت، تعالی هدف، فهم شرایط خاص و بصیرت در عرصه عمل را سه ویژگی بارز امام موسی صدر دانست و گفت: این ویژگی ها باعث ماندگاری وی شد که قلب لبنان و ایران و هر آزاده ای برای این شخصیت بزرگ بتپد.
وی یادآور شد: عالم شیعی که پای درس امام و آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی(ره) و محقق داماد نشسته به کلیسا می‌ رود، چون می‌ داند کجا موضع بگیرد و کجا سخن بگوید.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: او برای مظلومیت شیعه و جهان اسلام و ستم های ناروا علیه مسلمانان اشک می‌ ریخت ولی هنگامی که بر منبر خطابه قرار می‌ گرفت به زبان عربی آنچنان زیبا سخن می‌ گفت و شجاعانه از مکتب و روش اهل بیت(ع) دفاع می‌ کرد که این ویژگی یک عالم روشن ضمیر، عالم به زمان و درک کننده شرایط است.
در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبیلغات اسلامی در این مراسم امام موسی صدر را جدا کننده چهار لایه مهم در فهم دین دانست و گفت: این چهار لایه سیاست های کلان، سیاست های بخشی، آموزه های تاکتیکی و تکنیکی است.
سیده حوراء صدر دختر امام موسی صدر و رییس مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر نیز که به عنوان میهمان ویژه در این همایش حضور داشت با اشاره به اندیشه های ظلم ستیزانه و عدالت خواهانه پدرش بر تلاش بیشتر دولت مردان برای آزادی وی تأکید کرد.
در پایان این نشست حجت الاسلام سید تقی واردی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مدیر پروژه پایگاه تخصصی امام موسی صدر با اشاره به ویژگی های ساختاری و محتوایی این پایگاه گفت: این سایت بر پایه نمایه زنی از کتاب ۱۲ جلدی «گام به گام با امام» تولید شده است.
پخش برخی آثار امام موسی صدر، معرفی آثار و خدمات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر و همین طور پخش کتاب ویژه نامه گزارش کمیته پیگیری سرونوشت امام موسی صدر توسط کمیته اصل نود مجلس شورای اسلامی از جمله بخش های دیگر این مراسم بود.
گفتنی است، پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در راستای وظیفه ذاتی مدیریت محتوایی اطلاعات علوم و معارف اسلامی و بنا به درخواست مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، مجموعه ۱۲ جلدی کتاب «گام به گام با امام موسی صدر»  ترجمه مجموعه «مسیره الامام السید موسی صدر» را به روش نمایه سازی موضوعی ترکیبی سازماندهی و اطلاعات آن را مدیریت محتوایی نمود و در قالب یک پایگاه اطلاعاتی با نام«پایگاه بازنمایی آثار امام موسی صدر»( تحت وب) با آدرس www.imammoussasadr.ir عرضه کرده است.
منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1398/7/10 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 249 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 250
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما