با همکاری گروه اشاعه اطلاعات و تبادل دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی

استفاده نرم افزار کاربردی پاسخگو از موتور کاوش مبتنی بر اصطلاح نامه‌های علوم اسلامی

در راستای هم‌افزایی مراکز زیر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گروه اشاعه اطلاعات و تبادل دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برای استفاده جدید ترین نرم‌افزار کاربردی (اپلیکیشن) پاسخگو از موتور کاوش مبتنی بر اصطلاح‌نامه‌های علوم اسلامی به تفاهم رسیدند.

در راستای هم‌افزایی مراکز زیر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، گروه اشاعه اطلاعات و تبادل دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برای استفاده جدید ترین نرم‌افزار کاربردی (اپلیکیشن) پاسخگو از موتور کاوش مبتنی بر اصطلاح‌نامه‌های علوم اسلامی به تفاهم رسیدند. در این نرم افزار، موتور جستجوی طراحی شده توسط گروه اشاعه اطلاعات و تبادل دانش به عنوان ابزار جستجوی کاربران، برای بازیابی پرسش‌ها و پاسخ‌های موجود در بانک اطلاعات مرکز ملی پاسخگویی قرار گرفت. از ویژگی‌های این موتور جستجو مبتنی بودن آن بر اطلاعات ساختار یافته اصطلاح‌نامه‌های علوم اسلامی است. 
همچنین با استفاده از اصطلاح‌نامه‌های علوم اسلامی در این موتور علاوه بر جستجوی لفظی، جستجو عبارات مترادف هم در نتیجه جستجو در اختیار کاربر قرار می گیرد.
قابل ذکر است استفاده از اصطلاح‌نامه‌های علوم اسلامی در بازیابی اطلاعات نقش شایانی دارد که نمونه آن در موتورهای کاوش دیده می شود.
 
منبع:

تاریخ خبر: 1399/4/29 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 111 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 112
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما