برگزاری هفتمین جلسه شورای علمی گروه تدوین سازمان های دانش

هفتمین جلسه شورای علمی گروه تدوین سازمانهای دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی با حضور اعضای هیئت علمی و محققان گروه برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام سلیمانی بهبهانی مدیر گروه تدوین سازمان های دانش با طرح مسئله لزوم تهیه خروجی های مختلف از تولیدات پژوهشی پژوهشگاه، ضمن اشاره به پایان تدوین «فرهنگ نامه منطق»، پیشنهاد تهیه «فرهنگ نامه مختصر منطق» و «فرهنگ نامه منطق موجهات» را مطرح کرد در نهایت، با موافقت اعضای جلسه به تصویب رسید.
وی در ادامه جلسه رویکرد و سیاست کلی تدوین فرهنگ نامه فلسفه را مطرح کردند و با اشاره به تعدد مکاتب فلسفی در جهان اسلام (مشاء، اشراق و حکمت متعالیه)، دشواری فرهنگنامه‌ نگاری در این حوزه از علوم اسلامی را یادآور شده و رویکرد فرهنگ نامه فلسفه- که گروه تدوین سازمان‌های دانش در مرحله آغازین تدوین آن است- و همچنین، نسبت به تعیین مصادیق و حداقل منابعی که نویسنده هر مدخل ملزم به مراجعه به آن منابع باشد را حائض اهمیت دانستند، که این امر نیاز به تصمیم سازی دارد.
بعد از بحث و اظهار نظر اعضاء، مقرر شد که جلسه ‌ای با حضور برخی از متخصصان و ترجیحا در قالب سمینار علمی برگزار شود و بعد از طرح مسئله در جمع اندیشمندان موضوعی و اخذ نظرات کارشناسی، تصمیم نهایی اتخاذ گردد. 
گفتنی است گروه تدوین سازمان های دانش فرهنگ نامه های علوم قرآنی و اصول فقه را به چاپ رسانده و تدوین فرهنگ نامه منطق نیز به پایان رسیده است. همچنین فرهنگ نامه کلام اسلامی توسط این گروه در دست تدوین است. 
 
منبع:

تاریخ خبر: 1399/8/11 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 947 تعداد بازدید امروز: 4
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 948
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما