برگزاری سومین جلسه شورای پژوهشی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی

به منظور بررسی و تصمیم گیری در خصوص طرح تفصیلی بانک اطلاعات طلاق و طرح اجمالی ماخذشناسی و همچنین موظفی های اعضای هیئت علمی و محققان، سومین جلسه شورای پژوهشی پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی باحضور اعضا و مدعوین(رئیس و دبیر میز تخصصی خانواده) و مجریان پروژه بانک اطلاعات طلاق و ماخذ شناسی برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای شاوه ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر علیپور عضو شورای پژوهشی پژوهشکده و همچنین هفته پژوهش دستور جلسه را بیان کرد.
سپس حجت الاسلام واردی مدیر گروه سازماندهی اطلاعات و مدارک  و حجت الاسلام والمسلمین نظامی مجری  پروژه بانک اطلاعات طلاق توضیحاتی در خصوص طرح و میزان پیشرفت و الزامات ادامه کار را بیان کردند. 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد هم در خصوص این پروژه گفت: مناسب است استخراج مقاله ای مستقل در این طرح دیده شود و باید برای تعیین تکلیف اصطلاحات مربوطه تدبیری اندیشیده شود تا دچار انباشت و بلاتکلیفی اصطلاحات نشویم.
حجت الاسلام سالاری فر رئیس میز تخصصی خانواده  ضمن تقدیر از حسن تعامل گروه سازماندهی اطلاعات و مدارک افزود: مجری محترم دقیقا مورد خواسته شده میز را انجام می‌دهند، برای همخوانی خروجی و طرح  باید طرح اصلاح شود از طرفی در این طرح مقرر شده با توجه به محدودیت ها از منابعی مانند مقاله و پایان نامه بهره برداری شود. میز کار تخصصی خانواده نهایت همکاری را با مجری درخصوص ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه طلاق، خانواده، روانشناسی و جامعه شناسی به عهده می‌گیرد و حمایت های لازم را نیز در این موضوع خواهد داشت. 
حجت الاسلام دیبا (به صورت مجازی): با توجه به اینکه اساس نمایه سازی در این پژوهشکده بر مبنای اصطلاحات اخذ شده می‌باشد ابتدا باید نسبت به اصطلاحات دقت لازم و کافی صورت پذیرد و ازسوی دیگه چون طلاق یک موضوع میان رشته ای است ضروری است تمامی زمینه های تخصصی حول آن حتی در زبان انگلیسی با اصطلاحات خاص خودش و ارتباط تنگاتنگ آن مورد استفاده و عنایت قرارگیرد تا زحمات تکراری و دوباره کاری در اصطلاح سازی و اخذ آن با هزینه های گزاف صورت نپذیرد لذا باید اصطلاحات مربوط از کتابهای لاتین شناسایی و ترجمه گردد که در این باره حجج اسلام سالاری فر و نظامی توضیحاتی بیان داشتند.
در پایان ضمن اصلاح و تصویب طرح پروژه بانک اطلاعات طلاق مقرر شد با همکاری گروه تدوین سازمان های دانش و گروه اشاعه اطلاعات و دانش نسبت به اخذ خروجی های متعدد از پروژه اقدام شود.
 
منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1399/9/24 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 1070 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1071
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما