هشتمین جلسه شورای علمی گروه تدوین سازمان‌های دانش برگزار شد

هشتمین جلسه شورای علمی گروه تدوین سازمان‌های دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بهبهانی در این باره گفت: در این جلسه که با حضور اعضای هیئت علمی و مدیر گروه اشاعه اطلاعات و دانش برگزار شد، موضوعات اصطلاح نامه فقه امنیت،  فاز دوم تدوین اصطلاح نامه هنر اسلامی و برنامه هفته پژوهش مورد بررسی  قرار گرفت.
مدیر گروه تدوین سازمان های دانش افزود: درخصوص  اصطلاحنامه فقه امنیت، از آنجا که موضوع دانش فقه، بررسی وظایف انسان‌ها در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی است، در کنار اصطلاحنامه عمومی فقه، ضرورت دارد که اصطلاحنامه تخصصی مربوط به هر حوزه، به صورت مستقل تدوین شود. اصطلاحنامه فقه امنیت، ناظر به حوزه امنیت فردی و اجتماعی است، که شناسایی اصطلاحات و تعیین روابط آن در حال انجام است. در این جلسه، گزارشی از همکاری  گروه پژوهشی «اشاعه اطلاعات و تبادل دانش» در ایجاد بستر الکترونیکی اصطلاحنامه فقه امنیت و مراحل پیشرفت آن توسط مدیر گروه مذکور ارائه شد.
وی افزود: در این جلسه با توجه به اتمام فاز اول اصطلاحنامه هنر اسلامی (معماری اسلامی- بخش ابنیه تاریخی)، مقدمات و لوازم انجام فاز دوم مورد بررسی قرار گرفت، و مقرر شد جلسه‌ای با حضور دبیر محترم میز مربوطه، به منظور تسهیل در انجام کار تشکیل شود.
ایشان در پایان گفت: نحوه مشارکت اعضای گروه در هفته پژوهش از دیگر مباحث این جلسه بود و مقرر شد حجة الاسلام محمد هادی یعقوب نژاد به نمایندگی گروه، در نشست «شاخصه‌های پژوهش در منابع مرجع» مشارکت کنند.
 
منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1399/9/20 پنجشنبه
تعداد بازدید کل: 950 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 951
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما