در نشست مشترک مدیران و کارشناسان موسسه مسجد و گروه سازماندهی اطلاعات و مدارک بررسی شد:

چگونگی مدیریت اطلاعات موسسه مسجد

در نشستی که به درخواست موسسه مسجد برای آشنایی با شیوه نمایه سازی و سازماندهی اطلاعات پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی برگزار شد، طرفین در جریان ظرفیت های پژوهشی یکدیگر قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین واردی در این خصوص گفت: با توجه به بازخورد نمایه پایان کتاب " بررسی تاریخی کارکرد دینی و سیاسی اماکن مذهبی در عصر قاجار" که توسط پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی انجام شده و اطلاع مسئولین موسسه مسجد از ظرفیت مدیریت اطلاعات در این پژوهشکده، نشست مشترک برای آشنایی با شیوه نمایه سازی برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام تقی قرائتی(مدیر موسسه مسجد) ضمن معرفی فعالیت های موسسه عنوان کرد: با توجه به تجمیع حدود سه هزار جلد کتاب مرتبط با مسجد در این موسسه، به دلیل نبود سازو کار مناسب سازماندهی ومدیریت اطلاعات عملا  برای استفاده از آن با مشکل مواجه هستیم ونیازمند استفاده از تجربیات خوب پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک هستیم.
مدیر گروه سازماندهی و اطلاعات افزود: در ادامه نشست با توجه به تجربه حدود سه دهه پژوهشکده در امر مدیریت اطلاعات، مراحل و شیوه های نمایه سازی که از دو ویژگی موضوعی و ترکیبی بهره مند است، تشریح شد.
وی اشاره کرد: این پژوهشکده در قالب تفاهم نامه آمادگی دارد بسته های آموزشی در زمینه مدیرت اطلاعات(ماخذشناسی، نمایه سازی و اصطلاح نامه نویسی) را در اختیار موسسه مسجد قرار دهد و در صورت نیاز و به درخواست موسسه، مدیریت اطلاعات و محتوای موجود را انجام دهد.
در پایان ضمن استقبال موسسه مسجد از تجربیات پژوهشکده در مدیریت محتوا مقرر شد برای استفاده از ظرفیت های علمی و آموزشی پژوهشکده، در قالب تفاهم همکاری بین طرفین، اقدامات لازم صورت پذیرد. 
 
منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1400/1/30 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 241 تعداد بازدید امروز: 4
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 242
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما