به همت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی

چاپ کتاب اصطلاح نامه حقوق جزای عمومی

پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی در ادامه تدوین اصطلاح نامه ها در در حوزه های علوم اسلامی بنا بر نیاز بخش های پژوهشی با تلاش اعضای هیئت علمی و کارشناسان گروه تدوین سازمان های دانش اقدام به تدوین اصطلاح نامه حقوق جزای عمومی نمود و این کار به زیور تبع آراسته شد.

پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی در ادامه تدوین اصطلاح نامه ها در در حوزه های علوم اسلامی اقدام به تدوین اصطلاح نامه حقوق جزای عمومی نمود و این کار با تلاش اعضای هیئت علمی و کارشناسان گروه تدوین سازمان های دانش به پایان رسید.
اصطلاح‌نامه حقوق جزای عمومی، بخشی از پروژه اصطلاح‌نامه حقوق است. طرح اصطلاح‌نامه حقوق در حوزه جزای عمومی در سال1395- 1396 در پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی تصویب و با بررسی و مطالعه منابع مهم و معتبر و مقالات متعدد، و پس از طی مراحل تحقیق که عبارتند از: شناسایی منابع (حدود 350 دوره (عنوان) و 500 جلد)، ارزش گذاری و درجه بندی منابع، گزینش منابع اصلی (درجه اول) با مشورت اساتید و کارشناسان، تحقیق و استخراج اصطلاحات، ایجاد روابط بین اصطلاحات، بازنگری و اصلاحات لازم، و بررسی و تصویب نهایی در گروه علمی تدوین سازمان های دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی انجام شد.
تعداد اصطلاحات این اثر:
مجموع واژه‌ها: 1625؛
واژه‌های راس: 5؛
واژه‌های مرجح: 1447؛
واژه‌های نامرجح: 178؛
واژه‌های اعم: 323؛
واژه‌های وابسته: 1084.
قابل ذکر است تمامی مراحل تحیق و پژوهش و نگارش این اثر در محیط شبکه در پایگاه مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی انجام شده است و هم امنون در این پایگاه (thesaurus.isca.ac.ir) در دسترس علاقه مندان است. در همین زمینه اصطلاح نامه حقوق جزای اختصاصی هم در دست نشر است. 
منبع:

تاریخ خبر: 1401/10/19 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 422 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 423
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما