به منظور آشنایی و استفاده از ظرفیت های مدیریت اطلاعات

بازدید معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) از پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی

با هدف آشنایی با اصطلاح نامه و فرهنگ نامه های علوم اسلامی، نمایه سازی و استفاده از این ظرفیت در مدیریت دانش و تولیدات پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) دکتر امامی معاون پژوهشی این دانشگاه از پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی بازدید کرد.

با هدف استفاده از ظرفیت های پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی در زمینه مدیریت دانش اسلامی، دکتر امامی معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن بازدید و جلسه با مدیران پژوهشکده از نزدیک با اصطلاح نامه ها و فرهنگ نامه های علوم اسلامی، نمایه سازی منابع اسلامی، کتابخانه دیجیتالی و پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی آشنا شد.
در ابتدای جلسه حجت الاسلام نظامی رئیس پژوهشکده به معرفی پژوهشکده، سابقه و نقش آن در مدیریت دانش پرداخت و در ادامه حجت الاسلام سلیمانی و دکتر میرعرب در مورد تدوین اصطلاح نامه و فرهنگ نامه های علوم اسلامی و پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی و کتابخانه دیجیتالی توضیحاتی ارائه کردند.
در ادامه دکتر امامی با اشاره به عظمت کارهای انجام شده پژوهشکده، اظهار داشت دانشگاه امام صادق(ع) برای مدیریت اطلاعات تولیدات علمی و پژوهشی نیاز به این ابزار دارد.
وی با اشاره به شش هزار پایان نامه این دانشگاه برای استفاده از پایگاه پایان نامه ها و ارائه آن به علاقمندان در قالب کتابخانه دیجیتال دفتر اعلام آمادگی کرد.
سپس دکتر کریمی مدیر گروه معارف قرآن و رئیس مرکز زبان دانشگاه بر لزوم ترجمه اصطلاح نامه ها به زبان های دیگر تاکید کرد و برای حل مشکل ترجمه اصطلاحات تخصصی پیشنهاد داد اصطلاحات بصورت آوانگاری در زبان مقصد استفاده شود و با توضیحگر به آن زبان، مفهوم و مقصود از اصطلاح روشن شود. و اعلام آمادگی کرد که دانشگاه در این زمینه همکاری نماید.
درپایان دو طرف بر ادامه جلسات برای آشنایی بیشتر و روشن شدن ظرفیت های همکاری و انعقاد تفاهم نامه همکاری تاکید کردند.
منبع:

تاریخ خبر: 1401/11/13 پنجشنبه
تعداد بازدید کل: 272 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 273
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما