به همت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و با همکاری مرکز همکاری های علمی و امور بین الملل پژوهشگاه برگزار شد:

نشست علمی ویراستار و حاشیه نگار بر خط گروهی برای علوم انسانی- اسلامی

در حاشیه برگزاری همایش علوم انسانی – اسلامی، پژوهش و فناوری به همت گروه اشاعه اطلاعات و تبادل دانش پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی با همکاری ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند، نشست علمی ویراستار و حاشیه نگار بر خط گروهی برای علوم انسانی- اسلامی با حضور مدیران و اعضای هیئت علمی و پژوهشگران علاقه مند برگزار شد.

در ابتدا دکتر علی میرعرب به بیان نکاتی در مورد نشست پرداخت و گفت: فعالیت های پژوهشی در زمینه علوم انسانی و اسلامی نیازمند جمع آوری منابع است و این امر مستلزم ویرایش، نسخه برداری بصورت یکپارچه است. پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی با پروژه نجف در این کار تحت عنوان ویراستار و حاشیه نگار تحریر مشارکت دارد.
در ادامه حجت الاسلام حمید صفایی مدیر ویراستار و حاشیه نگار بر خط گروهی برای علوم انسانی- اسلامی (تحریر) با بیان اینکه محققین از ابزارهای ویرایشی مختلف استفاده می کنند که برای کارهای تخصصی پژوهشی ضعیف هستند لذا به ویرایشگری نیاز است که تمام دغدغه ها را برآورده کند و تعامل مناسب با کاربر داشته باشد و سرعت و دقت کار را بالا ببرد. 
وی افزود: در این زمینه بررسی های زیادی صورت گرفته و سامانه تحریر این امکانات را فراهم کرده است که در محیط ابری قابل دسترسی فردی و همچنین کار گروهی است. وی در ادامه در مورد امکانات این سامانه نکاتی را بیان کردند از جمله اینکه در قسمت گروهی تحریر می توان با به اشتراک گذاشتن متون و داده های مختلف بصورت گروهی یک پژوهش را انجام داد. 
در پایان حجت الاسلام صفایی به پرسش های شرکت کنندگان پاسخ دادند.
منبع:

تاریخ خبر: 1400/9/27 شنبه
تعداد بازدید کل: 131 تعداد بازدید امروز: 3
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 132
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما