برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

حضور جدی و فعال پژوهشکده در این عرصه

نظر به ضرورت و اهمیت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مقطع حساس و سرنوشت‌ساز کنونی و بهره گیری حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها و هم‌افزایی نهادها و ارگان‌ها، شخصیت‌های حوزوی ـ دانشگاهی و تشکل‌های مردمی، در همین راستا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز، با تشکیل «کمیته پی‌گیری مصوبات برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب»، برنامه های متنوعی در این بخش مصوب نموده که به مرور در حال انجام است. برگزاری پانزده نشست علمی در موضوع «انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی و اسلامی» براساس رشته‌ها و گرایش‌های موجود و توصیف و تبیین تحول در هر یک از رشته‌ها و گرایش‌ها تا پایان آذرماه سال جاری از این جمله است که می‌توان به نشست‌های «انقلاب اسلامی و توسعه اصطلاح‌نامه‌های علوم اسلامی»، «انقلاب اسلامی و توسعه علوم اسلامی» و «انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» اشاره نمود که توسط پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی برگزار می‌شود.

از دیگر فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: برگزاری یازده نشست علمی در موضوع «معرفی مفاهیم و گفتمان انقلاب اسلامی» و تهیه متن یکصد صفحه‌ای از این موضوع تا پایان مهرماه سال 1397، تهیه فیلم مستند دربارة «انقلاب اسلامی و انتخابات» بر مبنای مباحث نظری و عملکردی موجود و فیلم‌های موجود در آرشیو صدا و سیما تا پایان مهرماه سال جاری، تألیف جزوه آماری و تحلیلی با موضوع «انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی و اسلامی» با بهره‌گیری از آمار و اطلاعات موجود شامل رشته‌های تأسیس شده، آثار مکتوب و... پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تا پایان مهرماه سال جاری، برگزاری چهارده کرسی تخصصی و ترویجی مرتبط با برنامه‌های چهلمین سال انقلاب اسلامی، اختصاص ویژه‌نامه برخی مجلات دفتر با موضوع «معرفی مفاهیم و گفتمان اصلی انقلاب اسلامی» و «انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی و اسلامی» که برای شماره‌های پاییز و زمستان مجلات، این برنامه پیش‌بینی شده است.
چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فرصت نگاه به گذشته برای توسعه هر چه بهتر انقلاب است تا هدف انقلاب برجسته و بیشتر از قبل برای مردم بازگو شود. زمان اجرای برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از فجر۹۶ تا فجر۹۷ تعریف شده که همه سازمان ها، نهادها و شخصیت های حقیقی تاثیرگذار در کارگروه های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جهت تعیین محتوای برنامه ها حضور دارند. در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رسالتی به عنوان یک تکلیف و آزمون الهی متوجه هر شخص در هر جایگاه حقیقی و حقوقی است لذا مدیران و اعضای ستاد شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و زیرمجموعه های سازمانی آنان باید در خدمت مردم شریف، فهیم و زمان شناس باشند.
قابل ذکر است بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، متفاوت از فعالیت متعارف و همه ساله ستاد برگزاری دهه فجر انقلاب اسلامی، با نگاه به چهار دهه حیات و بالندگی انقلاب اسلامی و با شعار"افتخار به گذشته ـ امید به آینده" است.

منبع:

تاریخ خبر: 1397/5/29 دوشنبه
تعداد بازدید کل: 289 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 290
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما