برای بررسی نحوه کاربردی شدن هوش مصنوعی در پژوهش

برگزاری دومین کمیته هوش مصنوعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

دومین کمیته هوش مصنوعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با هدف بررسی فعالیت های قابل انجام با استفاده از هوش مصنوعی در امر پژوهش برگزار شد

در ابتدای این جلسه گزارشی از برگزاری کارگاه آشنایی با مفاهیم هوش مصنوعی در پژوهشگاه و نیز باز دید هیئت رئیسه پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی از مرکز ملی پاسخگویی به مسائل دینی برای بررسی راه های همکاری مشترک برای استفاده از هوش مصنوعی ارائه شد.
سپس شیوه های کاربردی شدن هوش مصنوعی در امور پژوهشی مورد بحث قرار گرفت و بر ضرورت بررسی فعالیت های قابل انجام در حوزه هوش مصنوعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکید شد و در این راستا ملزومات اجرای فعالیت‏ها به ریاست محترم پژوهشگاه اعلام گردد.
در ادامه مصوب شد با استفاده از نظرات صاحبنظران، مسیر و هدف هوش مصنوعی در پژوهشگاه تعیین و فعالیت ها در راستای هدف مشخص شود.
همچنین بنابر این شد که اعضای کمیته پیشنهاداتی جهت ترغیب اعضاء محترم هیات علمی و محققین به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، در جلسه آتی کمیته ارائه کنند.
در پایان مقرر شد در نظر گرفتن امتیاز ویژه به پژوهشگرانی که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند، در انتخاب پژوهشگر برتر در هفته پژوهش، به شورای پژوهش پیشنهاد شود.
منبع:

تاریخ خبر: 1402/4/27 سه‌شنبه
تعداد بازدید کل: 147 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید ترین مطالب
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 148
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مركز اطلاعات و مدارك اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما